Hvis din bagage er mere end 4 timer forsinket fra det klokkeslæt, du ankommer til feriestedet uden for Danmark, dækker din Årsrejseforsikring.
Årsrejseforsikringen dækker de ting, som du er nødsaget til at købe for at kunne fortsætte ferien - hvis det er købt, inden bagagen når frem.
Oplever du problemer med din bagage, er det vigtigt, at du kan dokumentere problemet. Det gør du ved at henvende dig til flyselskabet eller handlingsagenten, der håndterer bagagen i lufthavnen. De vil lave en såkaldt PIR-rapport til dig (Property Irregularity Report).
Hjælpen finder du i ankomsthallen ved bagageudleveringen. Uanset hvordan du oplever problemer med din bagage, er det vigtigt, du får lavet en PIR-rapport.
- Husk derfor altid at gemme:
Årsrejseforsikringen dækker maksimalt 1.000 kr. pr. døgn pr. person, dog maksimalt 15.000 kr. for hele familien pr. ferierejse.
Hvis det drejer sig om bagage, hvor der kun er tale om toiletartikler, er den samlede erstatning dog kun 1.000 kr. pr. ferierejse.
Sportsudstyr, som bliver forsinket er ikke dækket af den almindelige Årsrejseforsikring. Husk derfor at købe en tilvalgsforsikring for den slags bagage.
Aros Forsikring står klar til at hjælpe dig og din familie videre på ferierejsen, hvis din bagage er forsinket eller mistet. Læs mere om mistet bagage her.
Kontakt skadeafdelingen, hvis du har spørgsmål på telefon 8734 5099 eller læs mere om din Årsrejseforsikring her >
Forsikringen dækker hele din husstand og udeboende delebørn.