

Spørgsmål og svar til at blive kunde
Har du brug for hjælp til at blive kunde hos Aros Forsikring? Læs vores spørgsmål og svar og se, om du kan finde svaret her.
Spørgsmål til, hvordan du bliver kunde hos Aros Forsikring
Er du i tvivl om, hvordan du bliver kunde hos Aros Forsikring? Læs vores ofte stillede spørgsmål her, og se, om du kan finde svaret på dit spørgsmål.
Hvorfor bør jeg tjekke mine forsikringer?
Mange er ikke opmærksomme på, at behovet for forsikringer ændrer sig i takt med, at livet udvikler sig. Derfor er mange familier ofte enten over- eller underforsikret, endda dobbeltforsikret, da de ikke får tilpasset deres forsikringer i de faser i livet, hvor der sker forandringer. Undgå dette med et forsikringstjek, og få en korrekt behovsafdækning, så du får dine forsikringer skræddersyet til dine nuværende behov.
Jeg ønsker at få tilbud på en eller flere forsikringer
Du kan enten vælge at bestille forsikringer i vores webshop, så du i ro og mag kan sætte dig ind i forsikringernes priser og dækninger, når det passer dig. Du kan også booke et møde med en forsikringsrådgiver eller ringe til vores kundeservice på 7010 4222, så du kan få en grundig behovsafdækning i forbindelse med dit tilbud. Det er ganske uforpligtende, og forsikringsrådgiveren kan enten tilbyde dig en bedre forsikringsløsning eller bekræfte dig i, at du har en god forsikringsløsning hos det selskab, hvor du er i dag.
Hvor hurtigt kan jeg modtage et tilbud?
Du vil inden for 24 timer modtage et skræddersyet forsikringstilbud med mindre, at du har brug for en særaccept. Accepterer du tilbuddet, vil du få tilsendt en onlinebegæring til digital underskrift. Bestiller du dine forsikringer online, så vil en forsikringsrådgiver hurtigst muligt kontakte dig for at sikre, at forsikringerne lever op til dine behov, hvorefter du får tilsendt en onlinebegæring.
Hvordan accepterer jeg tilbuddet?
Du kan acceptere tilbuddet ved at udfylde og godkende onlinebegæringen med MitID.
I onlinebegæringen skal du oplyse din ønskede betalingsform, svare på obligatoriske spørgsmål samt oplyse eventuelle skader.
Får jeg en fast kontaktperson hos Aros Forsikring?
Ja, vi værdsætter den personlige relation, så derfor følger din forsikringsrådgiver dig som fast kontaktperson og sikrer dig en korrekt behovsafdækning samt afklarer alle spørgsmål, som du måtte have gennem dit kundeforløb.
Kan jeg spare penge på mine forsikringer?
Forsikring kan være svære at overskue, og derfor kan det være oplagt kun at gå efter prisen. Du skal være opmærksom på, at dækningen på en forsikring kan variere fra selskab til selskab. Men pris er ikke alt og jo slet ikke, hvis dækninger mangler eller skadebehandlingen halter. Sæt dig derfor ind i, om en eventuel lav pris kan være en indikator for, at forsikringsdækningen er begrænset. Med den konsekvens at du kun vil være dækket ved bestemte skader. Sæt ord på din tvivl og spørg ind til dækningen, så du forstår, hvad du får for prisen.
Gode råd til at spare penge på forsikringer:
- Tjek prisen ud fra dækningen (sammenlign med dit tidligere selskab)
- Spørg ind til samlerabat
- Hæv selvrisikoen, så du samtidig får en lavere præmie.
- Betal helårligt (så undgår du tillægsgebyr på månedlig betaling)
- Undgå dobbeltforsikring. Tjek om du allerede har en rejseforsikring gennem din bank eller lignende.
Hvad kræver det af dokumenter og oplysninger at blive ny kunde?
Vær opmærksom på, at det er et krav for indtegning, at vi må kontrollere dine oplysninger og skadehistorik hos andre forsikringsselskaber.
Vi stiller krav om, at du/din husstand skal opfylde følgende betingelser:
- Du er fast bosat i Danmark (gælder ikke Færøerne eller Grønland)
- Du er ikke registreret i RKI eller lignede skyldnerregister
- Du er ikke i restance eller sendt til inkasso i andet forsikringsselskab
- Du er ikke opsagt af eller varslet skærpede vilkår i andet forsikringsselskab
- Du har ikke haft mere end fem skader de seneste fem år i andet forsikringsselskab
Jeg er registeret i RKI. Kan jeg blive kunde?
Hvis du er registreret i RKI, kan du kun tegne de lovpligtige ansvarsforsikringer hos Aros Forsikring, fx bilansvarsforsikring, hundeansvarsforsikring, knallertansvarsforsikring.
Skal min ejendom besigtiges?
Har du købt en bygningsforsikring vurderer vores taksator altid om din ejendom skal besigtiges med mindre, at godkendelsen er sket i forbindelse med tilbudsgivningen. Hvis en besigtigelse af din ejendom er nødvendig, hører du fra vores taksator.
Skal jeg selv opsige mine forsikringer i andet selskab?
Nej, det er ikke nødvendigt. Vi sørger for, at dine forsikringer bliver flyttet fra dit nuværende forsikringsselskab til os. Det sker på de datoer, som du har aftalt med din faste kontaktperson.
Hvornår modtager jeg policerne?
Du modtager policerne ca. 14 dage før, de træder i kraft i din e-Boks. Bemærk at du ikke altid modtager policerne samlet.
Hvor kan jeg se mine forsikringer?
På vores hjemmeside kan du logge ind på vores kundeportal Mit Aros. Her kan du bl.a. se alle dine forsikringer. Du logger ind med MitID, og så har du adgang til det hele. Du kan også anmelde skader på Mit Aros.
Hvordan får jeg informationer om nye forsikringer?
Har du givet samtykke til markedsføring, bliver du opdateret om nye produkter og får gode råd til forebyggelse af skader. Du kan tilmelde dig på Mit Aros under Min profil.
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål?
