

Spørgsmål og svar til Mit Aros
Har du brug for hjælp til Mit Aros? Læs vores spørgsmål og svar og se, om du kan finde svaret her.
Populære spørgsmål til Mit Aros
Hvordan kan jeg logge ind på Mit Aros?
Du kan nemt logge ind på vores kundeportal Mit Aros med MitID.
Hvad kan jeg bruge Mit Aros til?
Som kunde hos Aros Forsikring kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Mit Aros. Du kan se policenumre, betingelser, forsikringssummer og selvrisiko samt de dækninger, som du har fravalgt. Det er derfor muligt at gå i detaljerne med dine forsikringer, så du er sikker på, at du altid er korrekt dækket i forhold til dine behov.
Du kan også anmelde skader på Mit Aros døgnet rundt.
Hvor kan jeg se, hvordan jeg er dækket?
På forsiden kan du se et overblik over dine forsikringsdækninger.
Klik på den forsikring, som du vil læse mere om.
Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine forsikringer. Der er et ‘flueben’ ud for de forsikringer, du har valgt og et ‘kryds’ ud for dem, som du har fravalgt.
Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.
Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte din faste kontaktperson eller vores kundeservice på 7010 4222.
Hvor finder jeg betingelserne på mine forsikringer
Under 'Forsikringer' kan du se dine aktive, kommende og opsagte forsikringer. På de enkelte policer, kan du se de betingelser, der er gældende for netop den forsikring, du har tegnet.
Hvor finder jeg kontaktdata på min faste kontaktperson?
På forsiden eller under 'Min profil' finder du din faste kontaktpersons kontaktoplysninger. Du har her også mulighed for at sende en mail direkte til vedkommende.
Hvordan retter jeg mine personlige oplysninger?
Under 'Min profil' har du mulighed for selv at rette dine telefonnumre, din e-mail, samt tilmelde dig markedsføringsmateriale fra Aros Forsikring, hvis du ønsker information om nye produkter.
Hvis du ønsker at rette dine personlige oplysninger, kan du blot trykke 'Rediger', indtaste dine nye oplysninger og trykke på 'Gem'.
Hvis du flytter adresse, vil vores systemer automatisk modtage dit adresseskifte via CPR-registeret. Derfor kan du ikke selv skifte din adresse på Mit Aros. Hvis du har hemmelig adresse, skal du dog give os besked med din nye adresse.
Hvis du ønsker at framelde dig markedsføringsmateriale, kan du anvende slide-knappen og klikke på "Ret oplysninger". Når denne er markeret hvid, er du frameldt.
Hvorfor kan jeg ikke selv skifte min adresse?
Hvis du flytter adresse, vil vores systemer automatisk modtage dit adresseskifte via CPR-registeret. Derfor kan du ikke selv skifte din adresse på Mit Aros.
Hvis du har hemmelig adresse, skal du give os besked med din nye adresse. Du kan kontakte vores kundeservice på 7010 4222.
Hvordan finder jeg mit kundenummer?
Under 'Min profil' finder du dit kundenummer.
Hvad er fornyelsesdato?
Fornyelsesdato, som også bliver kaldt hovedforfald, er den dato, hvor forsikringen bliver fornyet, hvilket sker en gang årligt hos Aros Forsikring. Din fornyelsesdato er den dato på policen, der kaldes 'Ikrafttrædelsesdato'.
Hvordan giver jeg fuldmagt?
På 'Min profil' kan du give fuldmagt til den person, som skal kunne se dine policer og anmelde en skade for dig. Bemærk at den person du giver fuldmagt til, også skal være registeret hos Aros Forsikring.
Indtast CPR-nummer og fornavn på den person, som du ønsker at give fuldmagt til
Bekræft ved at trykke "Giv Fuldmagt"
Herefter kan personen nu se dine forsikringer, samt anmelde skader på dine vegne. Fuldmagten kan til enhver tid tilbagekaldes her på Mit Aros.
Hvor kan jeg se, hvilke personer jeg har givet fuldmagt til eller modtaget fuldmagt fra?
Hvis du klikker på dit Personikon øverst i højre hjørne, kan du vælge 'Fuldmagter', hvorfra du kan se, hvilke personer du har givet fuldmagt til eller modtaget fuldmagt fra.
Hvorfor kan jeg ikke se mit barns forsikringer?
Når dit barn fylder 18 år, anbefaler vi, at du eller sit barn selv tegner en ulykkesforsikring, så dit barn fortsat er dækket. Da dit barn er 18 år og myndig, bliver han/hun forsikringstager, også selv om du stadig betaler for forsikringen. For at du kan se dit barns forsikring på Mit Aros, skal dit barn derfor give dig fuldmagt.
Hvorfor kan jeg ikke se vores forsikringer?
Hvis din partner har tegnet jeres forsikringer, så står vedkommende registreret som forsikringstager. For at du kan se jeres forsikringer, er det derfor vigtigt, at din partner udsteder en fuldmagt til dig.
Hvorfor kan jeg ikke se min firmabil?
Er du konsulent, og har du en firmabil registreret under et CVR-nr., så skal du ringe ind til vores kundeservice på 7010 4222. Vi hjælper dig med at oprette en fuldmagt, så du vil kunne se din firmabil på Mit Aros sammen med dine øvrige forsikringer.
Hvad inkluderer prisen på policen?
Prisen på policen er uden lovpligtige afgifter og bidrag. Du kan læse mere om de lovpligtige afgifter og bidrag her. På din forsikringsoversigt kan du se prisen inkl. afgifter, så derfor vil du se en forskel i prisen af denne årsag.
Jeg har haft en skade – hvordan anmelder jeg den?
På Mit Aros kan du anmelde skader online døgnet rundt. Er du i tvivl om, hvordan du anmelder en skade online, eller har du spørgsmål til skaden og skadebehandlingen, er du altid velkommen til at ringe direkte til vores skadeafdeling på tlf. 8734 5099. Du kan ringe alle hverdage kl. 08.00-16.00. Vores dygtige skadebehandlere yder effektiv og personlig skadebehandling. Hver gang.
Kan jeg anmelde en skade på en opsagt forsikring?
På Mit Aros kan du anmelde en skade på en opsagt forsikring i 6 måneder efter forsikringen er opsagt, hvis der er behov for dette. Ønsker du at anmelde en skade på en forsikring, der er opsagt for mere end 6 måneder siden, kan du kontakte os på tlf. 8734 5099.
Hvordan udbetales forsikringspengene fra en erstatning?
Hos Aros Forsikring udbetaler vi som udgangspunkt din erstatning til din NemKonto. Fra vi har godkendt en erstatning, går der normalt 2-3 bankdage, før pengene står på din konto.
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål?
