

Spørgsmål og svar til at være kunde hos Aros Forsikring
Har du spørgsmål til at være kunde hos Aros Forsikring? Læs vores spørgsmål og svar og se, om du kan finde svaret her.
Populære spørgsmål til at være kunde hos Aros Forsikring
Jeg har skiftet job
Hvis du har tegnet en ulykkesforsikring hos os og skiftet job til et andet arbejdsområde, kan du kontakte din faste kontaktperson eller vores kundeservice på tlf.: 7010 4222 eller på mail: aros@aros-forsikring.dk. Dækningen på din ulykkesforsikring skal passe til den type erhverv, du arbejder inden for. Det have en betydning for din pris, men også for din erstatning, hvis vi som forsikringsselskab har forkerte oplysninger om din beskæftigelse. Vores risiko som forsikringsselskab afhænger af, hvilket job du har, og er det ikke den korrekte risiko du står med, kan det have stor betydning for din erstatning.
Måske kører du også mere eller mindre til din nye arbejdsplads? Husk derfor også at tjekke om kilometerintervallet på din bilforsikring stadig stemmer.
Hvis dit voksne barn skifter fra studie til job eller går ledigt i en periode fx under sit sabatår, er det vigtigt, at I videregiver disse informationer til os, så vi kan rette beskæftigelsen.
Jeg er flyttet
Hvis du har fået en ny adresse, behøver du ikke give os besked, da vi automatisk modtager information om din nye adresse fra CPR-registeret. Dog bør du kontakte os, hvis du har hemmelig adresse eller hvis der sker ændring af personer i husstanden.
Ophør af samliv: Er du på vej ud af et kæresteforhold eller ægteskab?
Du og din (tidligere) partner bliver rent forsikringsmæssigt betragtet som én husstand, så længe I fortsat har fælles forsikringer. Det gælder også, selv om I er flyttet fra hinanden og har hver jeres adresse. I praksis deler I fortsat betalinger, skadeerstatninger og skadehistorik, og I kan stadig ændre i og opsige hinandens forsikringer, så længe forsikringerne ikke er delt op.
Derfor er det meget vigtigt, at I kontakter os. Ring til din faste kontaktperson eller vores kundeservice på 7010 4222.
Hvis forsikringerne ikke bliver delt op, kan du risikere at være forkert dækket, og/eller betale for forsikringer, der reelt ikke er dine. Du kan risikere, at en eventuel skadeudbetaling bliver udbetalt til den forkerte person.
Hvis I ikke tilretter jeres forsikringer, og opretter du eller din tidligere partner en ny forsikring, vil den blive betalt fra den bankkonto, som vi har registreret til jer, og som måske skal ændres. Dermed risikerer du at betale for din tidligere partners nye forsikringer.
Du risikerer også, at eventuelle skadeerstatninger bliver udbetalt til den forkerte person, hvis forsikringsselskabet ikke er opdateret med eksempelvis nye betalingsoplysninger.
Derfor er det meget vigtigt, at I kontakter os. Ring til din faste kontaktperson eller vores kundeservice på 7010 4222 og så hjælper vi jer videre.
Jeg har fået barn
Har du din ulykkesforsikring hos os, kan dit barn, frem til det er 2 år gammelt, have en gratis børneulykkesforsikring med en invaliditetssum på kr. 1.000.000, udvidet tandskade samt begravelseshjælp. Det er vigtigt, at du kontakter os på 7010 4222, umiddelbart efter dit barn er født, da dit barn skal have oprettet sin egen police for at få denne unikke dækning. Når barnet fylder 2 år, kontakter vi dig og hjælper dig med at sikre, at dit barn også fremadrettet er dækket. Du vil herefter blive opkrævet for dit barns børneulykkesforsikring, som dækker (barnet) frem til hovedforfald, efter barnet er fyldt 18 år.
Mit barn fylder 18 år – hvad så?
Når dit barn fylder 18 år, udløber børneulykkesforsikringen. Derfor bør I tegne en ny forsikring til dit voksne barn.
Så længe dit voksne barn bor hjemme, så er det dækket af din indbo- og rejseforsikring og de tilsvarende tilvalgsforsikringer.
Mit barn flytter hjemmefra
Flytter dit barn for sig selv og dermed bor alene, vil det være dækket af din indboforsikring, indtil det fylder 21 år. Dog skal dit barn selv tegne en rejseforsikring.
Bor dit barn ikke alene, men fx sammen med en kæreste eller roommates, er reglerne anderledes. I dette tilfælde skal dit barn tegne sin egen indboforsikring. Hos Aros Forsikring kan dit barn tegne en indboforsikring, der dækker op til to roommates.
Mange unge forstår ikke nødvendigheden af forsikringer. Du bør derfor rådgive og vejlede dit barn, når det flytter hjemmefra, så det ikke står uden en forsikringsdækning. En indboforsikring inkluderer en ansvarsforsikring, og dermed er dit barn sikret, hvis han/hun er skyld i skader på andre mennesker eller andres værdier. Det kan eksempelvis være, at dit barn forårsager et sammenstød på cykelstien eller kører ind i en anden person på skipisten, der kan forårsage en skade hos den anden person. I værste fald kan en alvorlig personskade medføre varigt mén og nedsat erhvervsevne, og det kan betyde krav om erstatning i millionklassen, som dit barn personligt skal erstatte, hvis det ikke har tegnet en indboforsikring.
Mit barn har fået kørekort
Har dit barn fået kørekort, kan du hos os trygt låne din bil ud lejlighedsvis til dine egne børn og delebørn, uden at din selvrisiko stiger, hvis der sker en skade. Det er dermed ikke nødvendigt at tegne en ungbilistdækning hos os. Dit barn må dog ikke være den primære fører af bilen. Hvis I fx anskaffer jer en bil nr. 3 i husstanden til dit barn, så skal dit barn være anført som primær fører.
Måske har du en 17-årig, som netop har fået kørekort og er klar til at køre – i din bil. I denne situation dækker din bilforsikring, hvis dit barn kører sammen med en ledsager efter de gældende krav. Ledsageren skal være mindst 30 år. Han/hun skal have haft et dansk udstedt kørekort til personbil i de seneste 10 år, og i den periode må kørekortet ikke have været frakendt. Ledsageren skal til enhver tid være i stand til lovligt at køre bilen. Han eller hun må eksempelvis ikke være fuld.
Hvordan tilmelder jeg e-boks?
Når du bliver kunde hos Aros Forsikring, tilmelder vi dig automatisk e-Boks, så du får dine forsikringspapirer elektronisk. Du behøver derfor ikke at foretage dig yderligere.
Jeg har haft en skade – hvordan anmelder jeg den?
På Mit Aros kan du anmelde skader online døgnet rundt. Er du i tvivl om, hvordan du anmelder en skade online, eller har du spørgsmål til skaden og skadebehandlingen, er du altid velkommen til at ringe direkte til vores skadeafdeling på tlf. 8734 5099. Du kan ringe alle hverdage kl. 08.00-16.00. Vores dygtige skadebehandlere yder effektiv og personlig skadebehandling. Hver gang.
Hvordan kan jeg få information om nye forsikringer?
Vi vil gerne give dig specifik markedsføring om forsikringer, der kunne være relevante for dig. Det kunne f.eks. være præsentation af nye forsikringer, uddybelse af tilvalgsforsikringer og information om andre forsikringer, der kunne være relevante for dig, men som du ikke har i dag. Dette kræver et samtykke til, at vi må behandle og analysere dine persondata. Du kan give samtykke til ved at tilmelde dig på hjemmesiden under nyhedsbreve eller på Mit Aros under 'Min Profil'.
Hvorfor bør jeg løbende få tjekket mine forsikringer?
Mange glemmer, at det er vigtigt, at dine forsikringer følger med, når væsentlige forhold i dit liv ændrer sig. Det kan være, at du stopper på arbejdsmarkedet og derfor skal have ændret din beskæftigelse til pensionist, fordi det kan have stor betydning for din pris, men også for erstatning, hvis forsikringsselskabet har forkerte oplysninger om din beskæftigelse. Det kan også være, at du skal have ændret din forsikring til en heltidsulykkesforsikring, hvis du hidtil har været forsikret af din arbejdsgiver i arbejdstiden.
Måske er dine børn flyttet hjemmefra, så din indboforsikring nu kun skal dække to personer i stedet for fire og derfor bliver billigere. Måske har du ikke fået tilpasset din bilforsikring på kilometersatsen, fordi du arbejder meget mere hjemme end tidligere, så du betaler for meget for bilforsikringen.
Dine forsikringsbehov ændrer sig livet igennem – uanset om du flytter, sælger huset eller køber designermøbler – og derfor er det vigtigt at du sikrer dig, at din forsikring er rigtigt skruet sammen i forhold til den livssituation, du står i.
Hos Aros Forsikring tjekker vi derfor løbende dine forsikringer for at sikre, at de fortsat matcher dine ønsker og behov. Du er også meget velkommen til at kontakte din faste kontaktperson eller ringe til vores kundeservice på 7010 4222, hvis du ønsker en gennemgang af alle dine forsikringer.
Har du spørgsmål til dine betalinger?
Vi har samlet alle relevante spørgsmål omkring betalinger her.
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål?
