

Spørgsmål og svar til skader
Har du brug for hjælp til at anmelde en skade? Læs vores spørgsmål og svar og se, om du kan finde svaret her.
Populære spørgsmål til skader på bilen
Er der kommet skade på din bil? Se hvordan du bedst anmelder forskellige typer af bilskader, så vi hurtigt kan behandle din sag.
Er din bil brudt sammen?
Har du tegnet Aros Autohjælp PLUS til din bil eller motorcykel, og har du brug for assistance? Så ring til vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp på 7010 8090, som hjælper dig i Danmark.
Du er dækket ved:
- Assistance ved starthjælp eller uheld
- Bugsering i Danmark og Europa
- Hjælp til at åbne bildøren, hvis du har mistet bilnøglen
- Døroplukning
- Bjærgning og fritrækning indenfor Danmarks grænser
- Fortsættelse af rejse ved betalt transport
- Dækning af ødelagte bilruder
- Assistance efter tyveri
- Hjulskifte
- Brændstofudbringning
Har du en skade på din forrude?
Såfremt du har tegnet en Kaskoforsikring eller Kaskoforsikring med Udvidet glasforsikring, så er du dækket ved en skade på din forrude. Forskellen mellem de to forsikringer er den selvrisiko, du selv skal dække.
Du kan få repareret stenslag i din forrude, uden at det koster dig noget.
Vi samarbejder med:
Carglass, som du kan booke tid hos online eller ved at ringe på 7013 9911.
Dansk Bilglas, hvor du også kan booke tid online eller ringe på 7011 5555.
Hvis din forrude skal udskiftes, skal du selv kun dække din selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt du har tilvalgt Udvidet glasforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Har du Kaskoforsikring hos os, kan du anmelde skaden direkte hos Carglass på eller ved Dansk Bilglas, hvor du også kan booke tid online eller ringe på 7011 5555.
Har du skader på andet glas end forruden?
Hvis du har tegnet en Udvidet glasforsikring, er du også dækket ved skader på spejlglas og lygteglas.
Har du været ude for et sammenstød eller påkørsel med kendt modpart?
Såfremt du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et sammenstød med andre køretøjer eller har påkørt en cyklist eller fodgænger.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.
Medsend følgende ved din anmeldelse
- Beskrivelse af forløbet.
- Angiv hvem modparten er, herunder nummerplade på bilen og førerens kontaktoplysninger.
- Angiv navne, telefonnumre, mailadresser eller andre kontaktoplysninger på eventuelle vidner.
- Inden du forlader skadestedet, så husk at tage billeder af køretøjerne og deres placering efter uheldet. Medsend gerne disse ved anmeldelsen.
Herefter vurderer vi, om modparten har ret til erstatning fra din Ansvarsforsikring.
Ved dækningsberettiget skade kan du vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Skal du betale en selvrisiko? Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Er du eller dine passagerer kommet til skade?
Uanset hvem der har ansvaret for sammenstødet, kan føreren af køretøjet søge om erstatning fra modpartens ansvarsforsikring.
Har du haft passagerer med i køretøjet? Hvis dine passagerer er kommet til skade, så skal de huske at kontakte den ansvarliges forsikringsselskab.
Har du ikke en Kaskoforsikring?
Såfremt du ikke har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så dækker vi ikke skaderne på dit køretøj.
Du skal derfor selv kontakte modpartens forsikringsselskab, hvis vedkommende har ansvaret for sammenstødet. Det er vigtigt, at du noterer dig modpartens nummerplade, så du let kan finde modpartens forsikringsselskab på www.motorregister.skat.dk.
Har du haft et eneuheld?
Har du haft et eneuheld?
Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et eneuheld, hvor der ikke er en kendt modpart, eller hvor der ikke er andre involverede. Det omfatter blandt andet brand, parkeringsskader og andre skader, hvor kun dit køretøj er involveret.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.
Medsend følgende ved din anmeldelse
- Beskrivelse af forløbet.
- Inden du forlader skadesstedet, så husk at tage billeder af køretøjet og dens placering efter uheldet. Medsend gerne disse ved anmeldelsen.
- Husk at angive om der er sket skade på andre mennesker eller ting, f.eks. rækværk, hegn, lygtepæle og lignende.
Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt du har tilvalgt en parkeringsskadeforsikri g, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende ved en parkeringsskade.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Har du haft indbrud i dit køretøj?
Hvis du har en Bil- og Indboforsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et indbrud i din bil.
Anmeld først hændelsen til politiet.
Anmeld herefter indbruddet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Er der stjålet ting fra dit køretøj, så kan du anmelde dette under din Indboforsikring.
Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090 såfremt du har tilkøbt autohjælp.
Er dit køretøj blevet beskadiget? Hvis du har en kaskoforsikring, og dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Er dit køretøj blevet stjålet?
Hvis du har en kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis dit køretøj er blevet stjålet.
Anmeld først hændelsen til politiet.
Anmeld herefter tyveriet af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Bliver dit stjålne køretøj ikke fundet, så sørger vi automatisk for at afmelde dit køretøj på SKATs hjemmeside, når du har fået udbetalt erstatning.
Bliver dit køretøj fundet, og er det blevet beskadiget? Såfremt dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Har du tilvalgt en Friskadeforsikring? Så er skader, der er opstået i forbindelse med tyveriet af dit køretøj, dækket med en lav selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Har din bil være udsat for seriehærværk?
Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis 3 biler – inkl. dit eget køretøj - har været udsat for seriehærværk på samme tid og sted.
Anmeld først hændelsen til politiet. Politiet skal kunne bekræfte hændelsen overfor os.
Anmeld herefter seriehærværket af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række Fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores Fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Har du påkørt et dyr?
Hvis du ikke selv er kommet til skade, så er det vigtigt, at du hurtigt ringer efter hjælp til dyret via Dyrenes Beskyttelses Vagtcentral på 1812, så dyret kan få den rette hjælp.
Hvis dyret er dødt efter påkørslen, kan du kontakte Falck på 7010 2030, der herefter vil tage sig af dyret.
Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Såfremt dit køretøj har en Kaskoforsikring, skal du selv kun dække selvrisikoen, hvis dit køretøj skal repareres. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt at du har tilvalgt en Friskadeforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Har du haft en skade i udlandet?
Har du tegnet en Kaskoforsikring til din bil eller motorcykel, og har du brug for akut assistance?
Så ring til vores samarbejdspartner SOS International på 7010 5052, som hjælper dig i Europa.
Gode råd til forholdsregler før du tager afsted
Kør-selv ferie i udlandet bliver mere og mere populært. Med få forholdsregler står du bedre rustet, hvis uheldet er ude, og du har et uheld i udlandet.
International anmeldelse DFIM
Inden du kører til udlandet, så anbefaler vi, at du udskriver den internationale anmeldelse fra DFIMs hjemmeside. Den findes i både en dansk og engelsk udgave, og bør opbevares i din bil under ferien, så du hurtigt har den ved hånden, hvis der pludselig opstår en skade. Således kan du udfylde den internationale anmeldelse på ulykkesstedet og få den underskrevet af alle involverede parter.
Har du haft et sammenstød med en modpart, så husk at angive følgende til anmeldelsen:
- Modpartens navn, adresse, telefonnummer, nummerplade og forsikringsoplysninger.
- Tag billeder af modpartens kørekort og andre former for identifikation som viser, at modparten har været på stedet.
- Husk også at tage billeder af ulykkesstedet, hvoraf køretøjernes placering efter sammenstødet fremgår.
- Tag også billeder af modpartens køretøj, hvor nationaliteten og nummerplade fremgår.
- Er modparten et lastvognstog, så husk at vi skal brugenummerpladen på det trækkende køretøj og traileren/påhængskøretøjet.
- Såfremt der er eventuelle vidner, så få også deres kontaktoplysninger.
- Hvis politiet er til stede, så få oplysninger om politikreds og rapportnummer.
Er dit køretøj blevet stjålet i udlandet, eller har du haft indbrud i køretøjet?
Ved tyveri eller indbrud skal du kontakte de lokale myndigheder og politianmelde det.
Husk at få oplysninger om politikreds og rapportnummer.
Se endvidere vores vejledning til eneulykker, tyveri og indbrud i køretøjet.
Er din nummerplade blevet stjålet?
Hvis du har en Nummerpladeforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis din nummerplade er blevet stjålet.
Anmeld straks tyveriet til politiet.
Anmeld herefter tyveriet af din nummerplade til os pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Populære spørgsmål til personskader
Ulykker sker, og derfor er det vigtigt, at du har en ulykkesforsikring, som kan hjælpe dig sikkert videre. Herunder har vi lavet en lille guide til dig om personskader, hvordan du anmelder dem til os, og hvordan du er dækket i forskellige situationer.
Er du kommet til skade ved en ulykke?
Hvis du har en Aros Ulykkesforsikring, så kan du anmelde, hvis du er kommet til skade ved en ulykke.
Sørg for at du bliver undersøgt af en læge, inden du anmelder din personskade, så du sikres den rette behandling.
Eksempler på personskader:
• Hjernerystelse
• Sportsskader
• Piskesmæld
• Brud på arme/ben
Er du kommet til skade ved et færdselsuheld så husk at anmelde din personskade til modpartens forsikringsselskab. Har du fået en arbejdsrelateret skade, så husk at anmelde din personskade til arbejdsskadeforsikringen.
Sådan anmelder du din skade:
Du kan anmelde skaden til os på Mit Aros døgnet rundt.
Afhængig af skaden sender vi dig en samtykkeerklæring og indhenter de lægelige akter.
Hvis vi kan anerkende skaden som dækningsberettiget, har du mulighed for at få dækket dine udgifter til behandling hos en fysioterapeut eller kiropraktor mv.
Hvis din ulykke har resulteret i andre skader, såsom skader på bil eller beskadigelse af indbo (f.eks. tøj eller cykel ved et styrt på cyklen), så husk at anmelde dette særskilt på din Kaskoforsikring eller Aros Indboforsikring.
Har dit barn fået en kritisk sygdom?
Har du tegnet AP Børneforsikring for dit barn, så er dit barn dækket ved visse kritiske sygdomme hele døgnet og i hele verden, indtil det fylder 18 år.
Sådan anmelder du din skade:
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Efter anmeldelsen på AP Børneforsikring fremsender vi en anmeldelsesblanket, som er udformet af vores samarbejdspartner AP Pension.
Du bedes udfylde og returnere anmeldelsesblanketten.. Vi videresender herefter denne til AP Pension, der så står for resten af skadebehandlingen.
Har I brug for en fuldmagt?
På Mit Aros kan du hurtigt og nemt give andre mulighed for at handle på dine vegne i forhold til Aros Forsikring gennem en fuldmagt.
Er du blevet syg eller skadet under ferie?
Har du en rejseforsikring, og har du brug for akut assistance eller hospitalsophold på ferien?
Så kontakt straks vores samarbejdspartner SOS International pr. telefon på 3848 9460, som hjælper dig døgnet rundt.
Du har også mulighed for at anmelde skaden digitalt, ved at klikke her.
Videodoktor
Når du anmelder din sag digitalt har du også mulighed for at booke en videokonsultation med en dansktalende læge. Lægen kan bl.a. rådgive dig og udskrive recepter som du kan bruge i udlandet.
Har du haft brug for lægehjælp i udlandet, så sørg for at få original dokumentation for behandling fra lægen eller lignende.
Populære spørgsmål til skader på ejendele
Er der kommet skade på noget af dit indbo? Er du ikke sikker på, hvordan du skal forholde dig til anmeldelsen? Så læs med her.
Tyveri og skader på mobiltelefonen
Såfremt du har en Indboforsikring hos Aros Forsikring, så vil din mobiltelefon være dækket ved tyveri. Har du yderligere tilvalgt en Elektronikforsikring, så vil en beskadigelse af din mobiltelefonen også være dækket. Få her vores gode råd til anmeldelsen.
Er din mobiltelefonen blevet stjålet?
Hvis din mobiltelefon er blevet stjålet, skal du anmelde tyveriet til politiet.
Kontakt herefter din mobiludbyder og bed dem spærre din telefon.
Anmeld tyveriet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Husk at medsende telefonens IMEI-nummer, når du anmelder tyveriet til os.
Endvidere skal du som dokumentation medsende købskvitteringen på den stjålne telefon. Såfremt du har købt din mobiltelefon gennem en mobiludbyder, Elgiganten eller lignende, så vil du her altid her kunne rekvirere en kopi af kvitteringen.
Erstatningen vil bl.a. afhænge af din mobiltelefons alder og din selvrisiko.
Skal du betale en selvrisiko? Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Er din mobiltelefon eller skærmen blevet skadet?
Før du anmelder skaden, er det ofte en god ide at tjekke prisen på en skærmudskiftning, således at du kan vurdere, om prisen for udskiftning er højere end din selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har, så kan du se din police under Mit Aros.
Sådan anmelder du din skade:
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Smid endelig ikke den beskadigede telefon ud, før du har meldt skaden og hørt fra os.
Din selvrisiko opkræver vi senere. Hvis du selv har lagt ud for reparationen, trækker vi den fra din erstatning.
Har du en iPhone, har vi mulighed for at henvise dig til en reparatør. Du er selvfølgelig også velkommen til at vælge din egen reparatør.
Er din mobiltelefon blevet fugtskadet?
Har du tabt din telefon i vand? Selvom du har forsøgt at tørre den, må du ikke oplade eller tænde telefonen, så længe der kan være fugt i den.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Smid ikke den fugtskadede telefon ud, før du har meldt skaden og hørt fra os.
Din selvrisiko opkræver vi senere. Hvis du selv har lagt ud for reparationen, trækker vi den fra din erstatning.
for udskiftning er højere end din selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har, så kan du se din police under Mit Aros.
Sådan anmelder du din skade:
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Smid endelig ikke den beskadigede telefon ud, før du har meldt skaden og hørt fra os.
Din selvrisiko opkræver vi senere. Hvis du selv har lagt ud for reparationen, trækker vi den fra din erstatning.
Har du en iPhone, har vi mulighed for at henvise dig til en reparatør. Du er selvfølgelig også velkommen til at vælge din egen reparatør.
Tyveri og skader af cyklen
Såfremt du som et tilvalg til din Aros Indboforsikring har valgt en Cykelforsikring, så vil husholdningens cykler være dækket ved tyveri, hvis den dyreste cykels nyværdi ikke overskrider 20.000 kr. Har din cykel eller elcykel kostet mere end 20.000 kr., anbefaler vi, at du udvider dækningssummen på din cykelforsikring.
Er din cykel fast indbo i dit sommerhus, så dækker din Sommerhusforsikring, hvis den bliver stjålet.
Har du valgt en Cykelskadeforsikring, så vil skader på din cykel i forbindelse med sammenstød, styrt og under transport også være dækket.
Cykeltyveri
Cykeltyveri
Hvis din cykel er blevet stjålet, skal du anmelde tyveriet til politiet.
Din anmeldelse skal indeholde:
- Cyklens stelnummer
- Cyklens fabrikant
- Cyklens farve
- Typen af cykel
- Cyklens værdi
- Hvor og hvornår cykeltyveriet skete
Anmeld cykeltyveriet til os
Anmeld tyveriet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Din anmeldelse skal indeholde de samme oplysninger som i politianmeldelsen. Derudover har vi brug for:
- Dine kontaktoplysninger og CPR-nummer
- Cyklens alder
- Hvorvidt cyklen var forsvarligt låst
- Hvad en tilsvarende cykel vil koste i dag
- Om cykeltyveriet er meldt til politiet
- Hvem der ejer cyklen
- Cyklens kvittering samt låsens mærke, kode og låsens kvittering
- Hvis kvitteringerne mangler, tager vi det med i vurderingen af erstatningen
Er din cykel blevet beskadiget?
Har du tegnet en cykelskadeforsikring, så er din cykel dækket for skade i forbindelse med sammenstød og styrt og skader på cyklen under transport.
Sådan anmelder du din skade:
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Medsend gerne billeder af cyklens skade.
Når vi modtager din anmeldelse, vil vi informere dig om mulighederne for frit valg af reparatør, hvis din skade er dækningsberettiget.
Din selvrisiko opkræver vi senere. Hvis du selv har lagt ud for reparationen, trækker vi den fra din erstatning. Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Har du haft indbrud?
Hvis du har tegnet en Aros Hus- og Aros Indboforsikring eller Aros Sommerhusforsikring hos os, så er du dækket for tyveriet, samt udbedringer af eventuel bygningsbeskadigelse. Få her vores gode råd til anmeldelsen.
Anmeld først indbruddet til politiet
Når du anmelder indbruddet til politiet, skal du huske at få en kvittering for anmeldelsen.
Har du brug for hjælp til sikring af opbrudt vindue eller dør?
Er der sket et opbrud af et vindue eller en dør? Så er det først og fremmest vigtigt, at det bliver sikret, så du igen kan føle dig tryg. Ring derfor til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice ud til sikring af opbruddet. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld indbruddet til os
Anmeld indbruddet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt indbruddet og hørt fra os.
Husk at medsende dokumentation på dine stjålne genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Vi sender dig et ark, som du kan udfylde. Det hjælper dig med at få et fuldt overblik.
Har du været udsat for tyveri eller tricktyveri?
Såfremt du har tegnet en Aros Indboforsikring hos os, så er du dækket, hvis du eller en anden i din husstand har været udsat for tyveri og tricktyveri. Den dækker også udgifter til psykologbehandling, hvis du bliver involveret i en akut opstået, traumatisk hændelse.
Anmeld først tyveriet til politiet
Når du anmelder tyveriet til politiet, skal du huske at få en kvittering for anmeldelsen.
Anmeld tyveriet til os
Anmeld tyveriet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Medsend dokumentation på dine stjålne genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Ved behov kan vi henvise til psykologisk krisehjælp.
Har du fået skader på grund af brand, lyn eller kortslutning?
Hvis du har en Hus- og Indboforsikring hos Aros Forsikring, så er du sikret ved brand, lyn eller kortslutning. Vi dækker dit hus og dine ejendele som f.eks. tøj, møbler og elektronik, hvis de bliver bliver beskadiget ved brand, lynnedslag eller kortslutning.
Er der sket en bygningsskade?
Har du fået en bygningsskade? Ring straks til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice ud. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt skaden og hørt fra os.
Husk at medsende dokumentation på dine skadede genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Har dit hus fået en vandskade?
Har dit hus fået en vandskade?
Hvis du har en Hus- og Indboforsikring hos Aros Forsikring, så er du sikret ved en vandskade.
Forsøg straks at stoppe eller begrænse skaderne, også før du har snakket med os. Flyt møbler og andre genstande og beskyt selve bygningen ved at øse eller pumpe vandet ud og start tørring, f.eks. ved at åbne vinduer og døre, tænde for varmen eller bruge affugter.
Har du brug for hjælp til afdækning og vandsugning?
Ring straks til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice eller Aktiv Hvidevareservice ud. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Husk at medsende dokumentation på dine ødelagte genstande.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt skaden og hørt fra os. Gem endvidere kvitteringer til nødvendige udgifter til affugter, vandstøvsuger og andet udstyr.
Har du forårsaget en skade?
Hvis du har en Aros Indboforsikring, så kan vi hjælpe dig, hvis du, din ægtefælle eller dine børn er skyld i en skade eller er blevet beskyldt for at have forårsaget en skade.
Vær opmærksom på at personen, som har haft skaden, først skal anmelde skaden til sin egen forsikring og have fået afvist forsikringsdækningen.
Anmeld herefter skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Vi afgør, om du er forpligtet til at erstatte skaden.
Ved skadeanmeldelsen skal du angive oplysninger på alle involverede, samt dokumentation for den afviste forsikringsdækning.
Medsend dokumentation på de beskadigede genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Har du fået en pludselig skade?
Har du tilvalgt forsikringen Pludselig skade, så dækker den skader, der sker pludseligt og med øjeblikkelig skadevirkende effekt. Det kunne være, hvis du vælter en vase, sætter dig på dine briller, eller hvis du spilder rødvin i din sofa.
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Husk at medsende dokumentation på dine ødelagte genstande, f.eks. kvitteringer, billeder og lignende.
Har du fået en anden indboskade?
Har du en Aros Indboforsikring, så kan du anmelde skader i forbindelse med f.eks. færdselsuheld, hærværk og dybfrost.
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Er skaden sket i forbindelse med et færdselsuheld, så sørg for at medsende dokumentation på det ødelagte tøj, f.eks. kvitteringer eller billeder og angiv mærket og størrelsen på tøjet, samt tøjets alder.
Er skaden en køle-/dybfrostskade, så smid IKKE varerne ud. Tag et billede og medsend en opgørelse med priser.
Er skaden hærværk, f.eks. spark på din cykel, så medsend billeddokumentation.
Populære spørgsmål til bygningsskader
Skulle der ske en skade på dit hus, er det godt at vide, hvordan du skal forholde dig, og hvordan du er dækket. Derfor har vi lavet en lille FAQ til dig herunder, så du nemt kan finde svar på dine spørgsmål. Er du stadig i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.
Har du fået skader på grund af brand, lyn eller kortslutning?
Hvis du har en Aros Hus- og Aros Indboforsikring hos Aros Forsikring, så er du sikret ved brand, lyn eller kortslutning. Vi dækker dit hus og dine ejendele som f.eks. tøj, møbler og elektronik, hvis de bliver bliver beskadiget ved brand, lynnedslag eller kortslutning.
Er der sket en bygningsskade?
Har du fået en bygningsskade? Ring straks til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice ud. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt skaden og hørt fra os.
Husk at medsende dokumentation på dine skadede genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Har dit hus fået en vandskade?
Hvis du har en Aros Hus- og Aros Indboforsikring hos Aros Forsikring, så er du sikret ved en vandskade.
Forsøg straks at stoppe eller begrænse skaderne, også før du har snakket med os. Flyt møbler og andre genstande og beskyt selve bygningen ved at øse eller pumpe vandet ud og start tørring, f.eks. ved at åbne vinduer og døre, tænde for varmen eller bruge affugter.
Har du brug for hjælp til afdækning og vandsugning?
Ring straks til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice eller Aktiv Hvidevareservice ud. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Husk at medsende dokumentation på dine ødelagte genstande.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt skaden og hørt fra os. Gem endvidere kvitteringer til nødvendige udgifter til affugter, vandstøvsuger og andet udstyr.
Har dit hus fået storm- eller skybrudsskader?
Hvis du har en Hus- eller Sommerhusforsikring hos Aros Forsikring, så er du sikret ved en storm- eller skybrudsskade på dit hus eller sommerhus.
Har du akut brug for hjælp til afdækning og vandsugning?
Ring straks til os på 8734 5099. I hverdagene vil du fra kl. 8 – 16 få fat i en af vores skadebehandlere, der straks kan sende Skadeservice ud. Ringer du uden for vores åbningstid, så får du oplyst et nyt nummer, som du kan ringe til. Således er du sikret hjælp døgnet rundt!
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Husk at medsende dokumentation på dine ødelagte genstande, f.eks. kvitteringer, billeder, serienumre og lignende.
Du bør ikke lade skader blive repareret eller smide eventuelt ødelagte genstande ud, før du har anmeldt skaden og hørt fra os. Gem endvidere kvitteringer til nødvendige udgifter til affugter, afdækning, vandstøvsuger og andet udstyr.
Har du fået en skade på fastmonteret glas eller sanitære installationer?
Hvis du har tilvalgt forsikringen Glas og sanitet til din Aros Hus- eller Aros Sommerhusforsikring, så kan du få dækket skader på f.eks. vinduer, håndvaske, WC-kummer, badekar, glaskeramiske kogeplader og fastmonterede spejle.
Anmeld skaden til os
Anmeld skaden til os, e enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Ved dækningsberettiget skade har vi mulighed for at sende en glarmester eller Aktiv Hvidevareservice til udbedring af skaden, hvis du ønsker dette.
Har dit hus fået en bygningsskade?
Har du en Aros Husforsikring med relevante tilvalgsforsikringer hos Aros Forsikring, så kan du anmelde skader som f.eks. råd og svamp i vinduer, hul i tag eller hærværk.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Medsend gerne billeddokumentation ved anmeldelsen af skaden.
Har du fået en skade på dit drivhus?
Hvis du har tegnet en husforsikring hos os dækker den skade på dit drivhus, hvis det fx bliver udsat for brand eller storm. Det er et krav, at drivhuset er opført på muret eller støbt sokkel/sokkelsten eller er nedgravet med trykimprægnerede stolper. Ved stormskade dækker forsikringen drivhuset ekskl. glasset under forudsætning af, at skaden ikke skyldes manglende fundering.
Sådan anmelder du din skade:
I henhold til betingelserne dækker forsikringen ikke selve glasset i drivhuset ved storm. Ønsker man selv at tage drivhuset ned og sætte et nyt op, kan et nyt drivhus dækkes fratrukket eventuel selvrisiko.
Populære spørgsmål til tandskader
Mangler du hjælp til anmeldelse af en tandskade. Læs mere her, og få gode råd til, hvordan du skal forholde dig.
Har du fået en tandskade?
Tandskade forårsaget af en ulykke:
Hvis du har en Aros Ulykkesforsikring, så kan du anmelde, hvis du har været ude for en ulykke, hvor dine tænder er blevet beskadiget.
Børn er dækket af den kommunale tandpleje, indtil de fylder 18 år. Er det dit barn, som har skadet sine tænder, skal han eller hun derfor behandles hos den kommunale tandpleje. Dog kan visse tandskader kræve behandlinger senere i livet, og derfor er det vigtigt, at du informerer os om barnets tandskade.
Sådan anmelder du din tandskade:
Anmeld tandskaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Når du har anmeldt din tandskade, vil du få en tandlægeerklæring tilsendt, som din tandlæge skal udfylde, hvorefter den skal sendes tilbage til os – gerne pr. e-mail hvis muligt.
Hvis anmeldelsen vedrører dit barn, så er det den kommunale tandpleje, der skal udlevere en erklæring om tandtraumet.
Har du brug for behandling hos tandlægen?
Har du en tandforsikring (fortsættelse), tandforsikring 20-40-60 eller er du mellem 18-29 år og har en Ungdomstandforsikring i forbindelse med din Ulykkesforsikring, så kan du få dækket dine behandlingsbehov i langt de fleste tilfælde.
Din Tandforsikring dækker for eksempel:
- Fyldninger
- Udtrækninger
- Rodbehandlinger
- Kirurgi
- Paradentose
- Protetik
- Bideskinner
- Røntgen
- Bedøvelse
Sådan anmelder du dit behandlingsbehov:
- Du går til egen tandlæge og får lavet det, der nu engang skal laves
- Aros Forsikring udbyder Tandforsikringen i samarbejde med Dansk Tandforsikring. Derfor skal du sende regningen via e-mail til: info@dansktandforsikring.dk. Alternativt indberettes regningen til Dansk Tandforsikring via DentalSuitesystemet, hvis din tandlæge benytter dette system
- Dansk Tandforsikring refunderer pengene for tandlægeregningen direkte til din NemKonto
- Der udbetales hver mandag
Populære spørgsmål til hundeforsikring
Hvad skal du være opmærksom på, når du anmelder skader, som involverer en hund? Og hvordan anmelder du skaderne korrekt? Vi har lavet en guide til dig herunder, så du ikke er i tvivl om, hvad du skal gøre, hvis din hund bliver syg, kommer til skade eller forårsager skader på andre eller andres kæledyr eller ejendele.
Er din hund blevet syg eller kommet til skade?
Hvis du har tegnet en hundeforsikring, kan du få dækket langt de fleste behandlinger ved dyrlægen. Det gælder både, hvis din hund er blevet syg, og hvis den er kommet til skade.
Sådan anmelder du en skade
Du kan anmelde skader til os online døgnet rundt på Mit Aros. Synes du, det er rarest at anmelde skaden telefonisk, eller har du spørgsmål, du ønsker besvaret, er du også velkommen til at anmelde skaden på tlf. 8734 5099. Vores dygtige skadebehandlere sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 08.00-16.00.
Skal din hund opereres?
Skal din hund opereres, og ønsker du at vide, om du er dækket gennem hundesygeforsikringen, kan du altid kontakte vores skadeafdeling med henblik på at få en forhåndsgodkendelse af operationen. Når du har betalt dyrlægeregningen, skal du sende den til os på skade@aros-forsikring.dk.
Har din hund forårsaget en skade?
Det er den lovpligtige hundeansvarsforsikring, som dækker, hvis din hund gør skade på andre mennesker, dyr eller andres ejendele. Har din hund forårsaget sådan en skade, er det vigtigt, at du selv kontakter os og fortæller, hvad der er sket.
Sådan anmelder du en skade
Du kan anmelde skader til os online døgnet rundt på Mit Aros. Du kan også anmelde skader telefonisk på tlf. 8734 5099 alle hverdage kl. 08.00-16.00.
Har en andens hund forårsaget skader på dine ejendele?
Har en andens hund forårsaget skader på dine ejendele, kan du anmelde skaden direkte til os gennem din indboforsikring. Du bør ikke få skaderne udbedret eller repareret, før du har anmeldt skaden og hørt fra os. Du bør heller ikke smide ødelagte genstande ud.
Sådan anmelder du en skade
Du kan anmelde skader til os online døgnet rundt på Mit Aros. Husk at medsende dokumentation på de skadede genstande, fx kvitteringer, billeder og lignende. Har du brug for hjælp til at anmelde skaden, eller har du spørgsmål, kan du også ringe til vores skadeafdeling på tlf. 8734 5099 alle hverdage kl. 08.00-16.00.
Se dine betingelser på Mit Aros
Er du i tvivl om, hvordan du er dækket? Så kan du se, hvordan du er dækket på Mit Aros.
Forsikringer
Bilforsikring, hvor du kun betaler for det antal kilometer, du kører. Lån trygt din bil ud til dine børn, børne- og svigerbørn – uden ekstra selvrisiko.
Ulykkesforsikringen dækker ulykker og varigt mén såvel som behandlingsudgifter ved ulykke. Vælg flere tilvalgsforsikringer såsom strakserstatning.
Indboforsikringen har en sumløs dækning og kan kombineres med tilvalgsforsikringer som elektronik, cykel, pludselig skade m.m.
Husforsikringen dækker skader ved brand og kan udvides med tilvalgsforsikringer, der dækker bl.a. stikledning, svamp, insekt og råd.
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål?
